неділя, 8 жовтня 2017 р.

Карикатура. Інтерпретація та аналіз. Автор:Косенко Ілона

  1. На обраній мною карикатурі я впізнаю німецького кайзера Вільгельма II, завдяки шолому, що характерний для німецьких військових, вусам, а також завдяки підпису знизу. Малюнок присвячено військовій мобілізації у Німеччині. Зважаючи на активні бойові дії за участю Німеччини, на той час з кожною новою хвилею мобілізації до лав військових призивались все більш молоді солдати.
  2. Імовірно дата створення карикатури припадає на 1914 рік у зв’язку з початком Першої світової війни та необхідністю поповнення чисельного складу німецької армії. Ім’я автора невідоме, але з напису під малюнком, можна зробити висновок, що автором є художник із Російської імперії.
  3. Автором були використані певні символи для досягнення розпізнання персонажів та тогочасних подій. Наприклад, військова форма Вільгельма II, а особливо німецький шолом, дає нам зрозуміти про кого йдеться. Ми бачимо порівняно великі руки у Вільгельма, що символізують його владу і загарбницькі плани. Також на карикатурі ми бачимо немовлят, які символізують дуже молодих солдат. Печатка в руках Вільгельма символізує його владу, керування процесами мобілізації.
4.    Автор карикатури дає негативну оцінку подіям, що відбуваються, засуджує і висміює Вільгельма II та політику Німеччини.
5.    На малюнку Вільгельм постає суворим, злим, насупленим і навіть жорстоким. Загалом, карикатура висміює тогочасну мобілізацію надто молодих і недосвідчених солдат. Я згодна з автором карикатури, бо такі дії, як на мене,  не є правильними і гуманними.
6.    На мою думку, з огляду на настрій карикатури, зображення Вільгельма ІІ, та інших образів, можна зробити висновок, що автор засуджує політику Німеччини щодо ведення військових дій, має більш гуманні погляди, вважає недоречним призов до армії занадто молодих солдат.
7.    З уроків історії, а також художніх фільмів і творів я знаю дещо про ці події. До лав німецької армії були призвані дуже молоді хлопці, що ледь закінчували школу, або не закінчували взагалі. У школах відбувалася активна пропаганда війни, тож левова частка солдат йшли до армії добровольцями. Інколи їхній вік сягав 16-ти, а то й 14-ти років. Зрозуміло, що ці діти не мали жодних навичок у військовій справі і їм було дуже важко вистояти та вижити на фронті. Я гадаю, що війни взагалі неможливі в сучасному суспільстві, але призов до армії дітей переходить всі рамки дозволеного і недозволеного. Я поділяю думку автора карикатури та гадаю, що на цьому малюнку, звичайно, гіперболізовано, але чесно показано тодішні реалії.


Підг            Підотувала учениця 10 класу Косенко І.